FAQ’S 2017-09-06T11:13:52+00:00

VEELGESTELDE VRAGEN

Heeft u een vraag over onze lekdetectie, kostprijs of werkwijze? Neem snel een kijkje hieronder of u het antwoord vindt. Vindt u niet het juiste antwoord? Laat het ons weten en wij geven u snel het juiste advies.

Moet ik de hele dag aanwezig zijn bij een lekdetectie?
Neen, dat hoeft niet. Het is wel interessant als iemand die de situatie kent, ons ontvangt of telefonisch bereikbaar is.

Kan u zeggen hoe laat u exact komt?
Dat is jammer genoeg niet altijd mogelijk. Het kan afhankelijk zijn van vorige jobs die onze vochtspecialist die dag uitvoert. Indien gewenst, kan onze vochtspecialist kan u wel vooraf contacteren als hij op komst is.

Hoe lang duurt het om een lek te detecteren?
De duur van de detectie is voor ieder onderzoek anders. In een particuliere woning voorzien wij minimum twee uur.

Van waar moeten jullie komen?
Onze kantoren zijn gevestigd in Beervelde. Wij hanteren doorheen heel Vlaanderen en Brussel dezelfde tarieven voor verplaatsing.

Komen jullie ook naar mijn stad of gemeente?
Wij bedienen heel Vlaanderen en Brussel. We hanteren doorheen Vlaanderen hetzelfde tarief voor verplaatsing.

Komen jullie voor de detectie eerst langs voor een vooronderzoek?
Bij een particuliere woning heeft een voorbezoek meestal weinig tot geen meerwaarde. We besparen u dan ook liever die kosten en zullen direct ter plaatse het waterlek detecteren.

Hoeveel kost een lekdetectie?
Om een waterlek te detecteren, wordt niet altijd dezelfde procedure gevolgd. Om een correcte prijs te geven, vragen wij u contact op te nemen met ons.

Hoeveel bedraagt het BTW-tarief op een lekdetectie?
Bij een lekdetectie wordt steeds 21% BTW aangerekend omdat het een dienst is.

Mijn woning is meer dan 5 jaar oud, heb ik dan recht op een BTW-tarief van 6%?
Een waterlek detecteren is geen verbouwing, dus de 6%-regel is niet van toepassing. Bij een lekdetectie wordt steeds 21% BTW aangerekend omdat het een dienst is.

Hoe gebeurt de betaling?
Na de detectie ontvangt u een factuur. U hoeft dus geen cash geld te voorzien tijdens de lekdetectie. 

Moet ik cash te voorzien?
Wij aanvaarden geen cash. U ontvangt een factuur na de lekdetectie.

Kunnen wij de detectie inbrengen in de brandverzekering?

Dat is mogelijk. Het is afhankelijk van uw polis, het resultaat van de detectie en de verzekeringsmaatschappij. Na de detectie kan u ons verslag samen met onze factuur indienen bij uw verzekeringsmaatschappij. 

Zijn jullie erkend door mijn verzekeringsmaatschappij?
Ja, wij sporen waterlekken op voor alle verzekeringsmaatschappijen.

Welke technieken zal onze vochtspecialist gebruiken om het lek te detecteren?
Onze vakman zal zelf ter plaatse bepalen welke toestellen hij zal gebruiken om een lek op te sporen.

Wordt er breekwerk gedaan?
Neen, er wordt in principe geen breekwerk uitgevoerd. Als de detectie toch enig breekwerk zou vragen, zal dit gebeuren in overleg met uzelf.

Welke toestellen heeft u ter beschikking?
Een overzicht van onze technieken, vindt u hier. 

Wij vermoeden een probleem in de openbare riolering?
Wij hebben geen recht om werken uit te voeren op openbare domeinen. We kunnen wel onderzoeken wat de staat is van de installatie in de woning. Op basis daarvan, trachten we te voorspellen wat er op het openbare domein gebeurt.

Er zitten mogelijks meerdere lekken op het netwerk. Zal u deze allemaal vinden?
Wij kunnen niet garanderen dat meerdere lekken op één netwerk allemaal worden gedetecteerd. Wij raden aan om de gedetecteerde lekken te (laten) herstellen en dan eventueel over te gaan naar een tweede detectie. 

Hoe exact kan een lek opgespoord worden?
Wij stellen alles in het werk om het lek zo exact mogelijk te lokaliseren. Iedere situatie is echter anders. Soms kunnen wij tot op de centimeter correct zijn, soms tot op 1 tegel, soms tot een zone of kamer.

Doen jullie ook herstellingen?
Neen, wij doen geen herstellingen. Wij beperken ons tot onze specialiteit: het detecteren van een waterlek detecteren of de oorzaak van stank, schimmel en condens.

Maken jullie een verslag of rapport op?
Wij maken steeds een rapport met de beschrijving en de resultaten van het onderzoek. Het rapport versturen wij u per e-mail.

Ik heb geen e-mailadres: hoe krijg ik mijn rapport doorgestuurd?
We sturen u het verslag per post. Gelieve ons dit te signaleren voor of tijdens de detectie.

Wat als ik nog geen kopie van het verslag ontvangen heb?
Geef ons een seintje en wij sturen u een kopie.

Wat als ik geen verslag nodig heb?
Wij maken steeds een verslag op. Het verslag houden wij bij voor onze eigen administratie en om eventuele vragen van uw kant achteraf te beantwoorden.

Staat uw vraag niet in deze lijst?
Aarzel niet en contacteer ons

CONTACTEER ONS NU